پرسش-مهر-۹۹-۹۸-رئیس-جمهور-روحانی/
]پرسش مهر ۹۷-۹۸ در طول سالهای بعد از انقلاب همواره در ابتدای مهر ماه و با آغاز به صدا در آمدن زنگ مدارس رئیس جمهور محترم در یکی از مدارس تهران حاضر می شود و پرسش مهر ۱۹ مربوط به آن سال را مطرح می نماید .
پرسش مهر ۹۸
پرسش مهر ۹۷ هم به خاطر آنکه امسال سال ۱۳۹۷ است و قطعا رئیس جمهور محترم پرسش شماره ۱۹ سال ۹۷ را در مدارس نسبت به شرایط کنونی جامعه طراحی و مطرح خواهند نمود.
جهت شرکت درمسابقه پرسش مهر رئیس جمهور
جهت شرکت درمسابقه پرسش مهر رئیس جمهوردر سال۹۹-۹۸ با هدف بررسی و دستیابی به راهکارهای کاربردی در خصوص موضوع طراحی شده است.در این وب سایت بعد از مقدمات،روش ها و راهکارهای مقابله با مشکل کمبود آب ارائه شده و همچنین مطالبی در قالب خبر، مقاله، فیلم، نقاشی، عکس، پوستر، کاریکاتور و شعر جمع آوری شده است که به صورت طبقه بندی شده قابل دسترسی می باشد.بنابراین می توان گفت مطرح شدن پرسش مهر نوزدهم از سوی رئیس جمهور محترم، خود راهکاری برای مقابله با بحران کمبود آب است.
پیام رئیس جمهور که توسط وزیر آمرزش و پرورش قرائت شد، بدین شرح است:
آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان ارجمند، مربیان و دانش آموزان عزیز صمیمانه تبریک عرض می نمایم. مدرسه خانه امید دولت، مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه کشورمان است.
ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور در شرایط کنونی کشور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه معلمان و مربیان و دانش آموزان این سرزمین اند.
پرسش مهر ۹۷ ریاست جمهوری روحانی
رئیس جمهور دکتر روحانی نیز امسال پرسش مهر مناسبی را برای سالتحصیلی ۹۹-۹۸ قطعا انتخاب نموده اند . و در انتخاب و طرح چنین پرسش هایی از سوی رئیس دولت دوازدهم قطعا برنامه های بوده است که با طرح این سوال آینده کشور ساخته خواهد شد . همه دانش آموزان و دانشجویان محترم نیز با ارائه مقاله خوب و موثر یقنن می توانند در توسعه و آبادانی این مرز و بوم نقشی مهم و حیاتی داشته باشند . طلاق توافقی
پرسش مهر رئیس جمهور
پرسش مهر رئیس جمهور در شهرستان خلخال و فرهنگي هنري مديريت آموزش وپرورش شهرستان خلخال
وايم الله لانصفن المظلوم من ظالم ولاقودن الظالم بخزامته حتي اورده منهل الحق و ان كان كارها
سوگند به خدا , داد مظلوم را از ظالمش مي ستانم و افسار ستمكارش را مي گيرم و او را تا چشمه سار حق مي كشانم اگر چه او نخواهد. امام علی (ع)
بسم الله الرخمن الرحيم
همزمان با شروع سال تحصيلي ۹۹-۹۸ روساي جمهور اسلامی ایران سئوالاتي را از دانش آموزان و فرهنگيان مي پرسند و زمينه تحقيق و پژوهش و تفحص آنان را فراهم مي كنند
امسال هم در مراسم ويژه آغاز سال تحصيلي ۹۷-۹۸ كه با حضور رياست محترم جمهوري دکتر حسن روحانی در پایتخت ایران تهران برگزار شد دكتر روحانی ۴ سئوال را مطرح كردند كه اميدواريم همه دانش آموزان و فرهنگيان در اين رقابت فرهنگي و علمي مشاركت گسترده داشته باشد
اما چهار سوال رئيس جمهور محترم :
_ چرا عدالت زيباست و رابطه عدالت با پيشرفت كشور چيست؟
۲ _ رابطه عدالت با همدلي و همبستگي مردم چگونه است؟ موانع گسترش عدالت در كشور
۳ _ چه كساني از برقراري عدالت نگرانند؟
در سال گذشته چه مهارتهایی آموختید و برای امسال چه انتظاراتی دارید
۴ – مصاديق و زمينههاي عدالت در حوزه آموزش و پرورش كدام است و در تعليم و تربيت چه راهكارهايي پيشنهاد ميدهيد؟
در زیر چمد نمونه برای کمک به شما آورده شده است که می توانید برای تهیه و تنظیم مقاله پرسش مهر رئیس جمهور استفاده نمائید .
اهداف عملياتي فراخوان پرسش مهر ۲۰
۱- پرورش روحيه پرسشگري و توانايي نقد و تحليل پديدهها
۲- آشنايي با دستاوردهاي انقلاب اسلامي
۳- ايجاد تعامل بيشتر بين معلمان و دانشآموزان
۴- ايجاد نشاط، شادابي و تحرك بيشتر در مدارس
۵- كاهش فاصله بين حوزههاي ستاد و اجرايي
۶- ترويج و تقويت امر تحقيق و پژوهش در آموزش و پرورش
۷- گسترش و تقويت فعاليتهاي گروهي
۸- شناسايي تنگناها، موانع و مشكلات جامعه و ارائه راهكارهاي مناسب
۹- كشف، رشد و پرورش استعدادهاي بالقوه مخاطبان
۱۰- ايجاد زمينه مناسب براي بازنگري و اصلاح فعاليتهاي جاري
معرفي به دوستان
اصول و سياست هاي اجرايي فراخوان پرسش مهر ۹۸
اثر بخشی
۱ ـ اثربخشي: انجامدادن درست و مطابق با هدف كارها و توالي گامهاي اساسي با عنايت ويژه بر محتوا، تأثيرگذاري، اثر بخشي و ماندگاري آنها
تمرکز زدایی
۲ـ تمركز زدايي: اجتناب از تمركزگرايي، و و اگذاري مسئوليتهاي اجرايي به دانشآموزان و معلمان
جذابیت
۳ـ جذابيت: خلاقيت، سهلگيري در انجام امور و پرهيز از ايجاد تكلف و مشقت براي مخاطبان
مخاطب شناسی
۴ـ مخاطبشناسي: توجه به نيازها، علائق، خواستهها و ويژگيهاي روحي، سني و جنسي مخاطبان
کارآیایی
۵ـ كارآيي: تأكيد بر فرهنگ خودي و جنبههاي علمي، كاربردي و قابليت اجرايي آن، با ارائهي شيوههاي متناسب، جديد و انجامدادن كارها به شيوهي منظم با كمترين اتلاف
مخاطب محوری
۶ـ مخاطبمحوري: جلب اعتماد و اطمينان، ايجاد تفاهم، همدلي و صميميت در بين مخاطبان
ـ بهروزكردن ابزارها و شيوهها:
استفاده از فناوري، علوم و فنون جديد و حداكثر بهرهبرداري از امكانات موجود
ـ – ضابطهمحوري و قانونمداري:
پرهيز از اعمال سليقههاي شخصي، جناحي و سياسيكاري در برخورد با مخاطبان
ـ نتيجهمداري:
عملياتيكردن و كاربست نتايج يافتههاي پژوهشي و انعكاس مطلوب آن به ساير علاقهمندان
ـ مشاركتجويي:
جلب مشاركت فعال ساير سازمانها و نهادهاي مرتبط، بهويژه حوزههاي داخلي آموزش و پرورش و دانشآموزان و فرهنگيان
۱۱ـ مستندسازي: جمعآوري و نگهداري سوابق فعاليتها و آثار مخاطبان و بهرهگيري مطلوب از آنها پرسش مهر ۹۷
منابع و مستندات برای ارائه مقاله پرسش مهر ۲۰
نام كتاب | نويسنده | محل نشر | ناشر |
عدالت اجتماعي | ——— | قم | دفترنشربرگزيده |
عدالت اجتماعي (بخش اقتصاد) | اكبر هاشمي رفسنجاني | قم | امام المنتظر(عج) |
عدالت اجتماعي دراسلام | جمال الدين موسوي اصفهاني | تهران | دانش وانديشه معاصر |
عدالت اجتماعي دراسلام | قطب | تهران | كلبه شروق |
عدالت | علي محمد علي دخيل | تهران | تهذيب |
عدالت درانديشه هاي سياسي اسلام | بهرام اخوان كاظمي | قم | بوستان كتاب قم |
عدالت در نظام سياسي | بهرام اخوان كاظمي | تهران | دانش وانديشه معاصر |
عدالت علي (ع) | عباس قدياني | تهران | آرون |
عدالت وستم | محمد تقي جعفري | تهران | دفتر نشر فرهنگ اسلامي |
عدالت و قضا دراسلام | صدرالين بلاغي | يزد | امير كبير |
عدل | عبدالحسين دستغيب شيرازي | قم | دارالكتاب |
عدل از منظر نهج البلاغه | اصغر ثنائي | قم | كليدر |
عدل الهي | مرتضي مطهري | تهران | صدرا |
عدل الهي از ديدگاه امام خميني (س) | – | تهران | موسسه نشر آثار امام خميني |
عدل الهي وعدالت بشري در نهج البلاغه | ابراهيم سيد علوي | تهران | بنياد نهج البلاغه |
عدل در جهان بيني توحيدي | محمد محمدي ري شهري | قم | دفتر تبليغات اسلامي |
عدل در جهان بيني توحيدي | محمد محمدي ري شهري | قم | دارالحديث |
عدل گستر جهان ، حضرت مهدي (عج) | سيد محمد علي كاظميني بروجردي | تهران | حروفيه |
ردیف | نام کتاب | مؤلف/نویسنده | انتشارات |
۱ | مباني نظري عدالت اجتماعي | مديريت بهره وري بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي | بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي |
۲ | امام علي، صداي عدالت انسانيت | خسروشاهي، هادي
| فراهاني |
۳ | امير سكوت و عدالت حضرت امام علي (ع) | شهبازي، زهرا مرادحاصل، اميرمهدي
| موسسه فرهنگي منادي تربيت |
۴ | توحيد عدل عدالت اجتماعي | قرائتي، محسن | صبا |
۵ | جامعه توحيدي اسلام و عدالت اجتماعي | حيدرينراقي، عليمحمد سباعي، مصطفي
| حكمت |
۶ | حقوق بشر و مفاهيم مساوات، انصاف و عدالت | آشوري، محمد يزدي، عبدالمجيد هاشمي، سيدمحمد بشريه، حسين
| نشرگرايش |
۷ | زمينهها و موانع تحقق عدالت اقتصادي | حكيمي، سيدمحمد | موسسه فرهنگي دانش و انديشه معاصر |
۸ | زنگ عدالت | توفيقي، فاطمه | بوستان كتاب قم |
۹ | سيماي عدالت در قرآن و حديث | فوادياندامغاني ، رمضان | لوح محفوظ |
۱۰ | صلح، عدالت و عوامل بازدارنده آن در دنياي معاصر | بشته، آندرياس ميردامادي، سيدعبدالمجيد
| بينالمللي الهدي |
۱۱ | طلوع عدالت | حكيمي، سيدمحمد | وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي |
۱۲ | عدالت اجتماعي “بخش اقتصاد” | هاشميرفسنجاني، اكبر | الامام المنتظر (عج) |
۱۳ | عدالت در انديشههاي سياسي اسلام | اخوانكاظمي، بهرام | بوستان كتاب قم |
۱۴ | تحقق عدالت اجتماعي (چالشها – چالهها – چارهها) | علوي، سيدمحمدرضا | آينه آثار |
۱۵ | دولت عدالت | عارفيان، حمدتقي نيكنام، احمد
| تسنيم انديشه |
معرفي به دوستان
قابل توجه اعضای شورای دانش آموزی مدارس متوسطه
اطلاعيه
با توجه به اهداف شوراهای دانش آموزی در زمینه آموزش و تلاش برای ارتقای سطح فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی دانش اموزان و حضور بهتر و موثر آنان در همه عرصه های اجتماعی ، ایجاد بستر مناسب به منظور تعامل بیش تر با مسئولین در فرایند آموزش و پرورش ، توسعه و تقویت فعالیت های گروهی اعم از آموزشی و پرورشی ، اعضای شوراهای دانش آموزی مدارس متوسطه سراسر کشور با استقبال از پرسش های مطرح شده توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در مراسم بازگشایی مدارس در شهرستان بم
(پرسش مهر ۱۹) در نظر دارد در اقدامی ابتکاری به این پرسش ها در قالب نشریه دیواری با توجه به موارد ذیل پاسخ دهند .
۱- تهیه نشریه دیواری مطابق شرایط و ضوابط شیوه نامه شماره ۵۴/۶۳۲۴/۴۳۰ – ۱۳/۰۶/۹۷ برای پرسش مهر ۹۷-۹۸ خواهد بود.
۲- اعضای اصلی شورای دانش آموزی هر مدرسه یک گروه محسوب خواهد شد که مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۸٫
۳- هر استان می تواند از هر رشته دو گروه خواهر و دو گروه برادر معرفی نماید (جمعاً هشت گروه )
۴- در شناسنامه آثار مشخصات به اعضای شورای دانش آموزی اشاره شود پرسش مهر ۱۹٫
۵- حسن اجرای این اطلاعیه و فراخوان در استان ها و مناطق با مسئولان پیگیر شوراهای دانش آموزی با همکاری دبیرخانه پرسش مهر۱۹ می باشد.
۶- گروه های برگزیده این فراخوان در مراسم جداگانه ای به صورت ویژه مورد تقدیر قرار پرسش مهر ۹۷-۹۸ خواهند گرفت
نوشته شده توسط كارشناس مسول به مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۸ رهنگي و اجتماعي پرسش مهر ۱۹ ـ علي اصغر رضائي
قالب های ارائه آثار
۱-مقاله پژوهشی
(برای کلیه مخاطبان)به صورت گروهی و انفرادی (اعضای گروه ۴-۳ نفر)
۲-نشریات غیرحرفه ای
(ویژه دانش آموزان) برای مقاله پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷
۳-نشریه دیواری
(ویژه دانش آموزان)قطع نشریه حداکثر در ابعاد ۷۰*۹۰سانتی متر می باشد .
۴-شعر یا نثر ادبی
(برای کلیه مخاطبان) پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷
۵-داستان نویسی
(ویژه دانش آموزان) پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷
۶-نمایشنامه و فیلم نامه نویسی
(ویژه فرهنگیان و دانشجویان) پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷
۷-ساخت فیلم کوتاه
(برای کلیه مخاطبان)به استثنای دوره راهنمایی
۸-هنرهای تجسمی
(برای کلیه مخاطبان)فقط در رشته های طراحی ، نقاشی و کاریکاتور ، در اندازه های استاندارد و حداکثر در ابعاد ۷۰*۱۰۰ سانتی متر پرسش مهر ۱۹
۹-ساخت وبلاگ
(به استثنای دوره راهنمایی)
۱۰-سرود استانی
(هر استان میتواند یک گروه سرود مرتبط با موضوع فراخوان تشکیل و بدون توجه به جنسیت شرکت کنندگان ، به دبیرخانه مرکزی اعلام کند که از بین آن ها پس از داوری سه گروه برتر انتخاب وبه کنگره کشوری دعوت خواهند شد .
تبصره ۱ :اعضای گروه سرود حداکثر ۱۸ نفر خواهد بود .
تبصره ۲ : تشکیل گروه سرود به صورت ترکیبی(دختران وپسران) با رعایت شئونات اسلامی بلامانع است تماس
سرفصل ها و عناوین پژوهشی ویژه دانش آموزان دوره راهنمایی
۱-من به عنوان یک دانش آموز ایرانی برای استقرار و نهادینه شدن عدالت در جامعه چه نقشی می توانم داشته باشم ؟
۲-فکر می کنید دولتمردان و مسئولان در تحقق و اجرای عدالت پرسش مهر ۹۷ چه نقشی می توانند داشته باشند؟
۳-عدالت چه رابطه ای با وحدت و همبستگی مردم دارد ؟
۴-عدالت چه جایگاهی در اسلام دارد ؟ پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷
۵-انتظار فرج امام زمان(عج) چه نقشی می تواند در گسترش و اجرای عدالت داشته باشد .
۶-انقلاب اسلامی چه نقشی در گسترش عدالت کشور و جهان داشته است ؟
معرفي به دوستان برای ارائه مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۸ رئیس جمهور
سرفصل ها و عناوین پژوهشی متوسطه و همكاران
۱-نقش و تأثیر عوامل فرهنگی در نهادینه شدن عدالت در جامعه
۲-نقش حکومت و دولتمردان در برقراری و گسترش عدالت
۳-هویت ملی و دینی و نقش آن در توسعه عدالت
۴-تأثیر جنگ ها و خشونت ها بر توسعه و اجرای عدالت
۵-عدالت و رابطه آن با وحدت و همبستگی ملی
۶-خانواده و نقش و تأثیر آن در برقراری عدالت
۷-نقش نظام تعلیم و تربیت بر عدالت گستری در جامعه
۸-مبانی فکری ، باورها و اعتقادات مردم و تأثیر آن در گسترش و اجرای عدالت
۹-نقش دانش آموزان در رشد و نعالی و نهادینه شدن عدالت در جامعه
۱۰-تعمیق باورهای مذهبی و دینی و نقش آن در نهادینه کردن عدالت اجتماعی
۱۱-خدمت رسانی به مردم و نقش آن در توسعه عدالت اجتماعی پرسش مهر ۱۹
۱۲-نقش اجرای عدالت در توسعه و پیشرفت و آینده درخشان کشور
۱۳-مهرورزی ، محبت و رابطه آن با عدالت پرسش مهر ۱۹
۱۴-پیش نیازها و راه کارهای عملی استقرار عدالت در بخش های گوناگون جامعه
۱۵-پدیده جهانی شدن ، جهانی سازی و تأثیر آن در عدالت اجتماعی
۱۶-عدالت آموزشی و راه حل ها دستیابی به آن
۱۷-تعاملات جهانی و ارتباط آن با عدالت اجتماعی
۱۸-روابط پرسش مهر و مناسبات اقتصادی داخلی و خارجی و تأثیر آن بر استقرار عدالت اجتماعی
۱۹-راه حل ها و راه کارهای عملی در برخورد اولی با عدالت ستیزان
۲۰-اعتقاد به منجی عدالت گستر و تأثیر آن بر عدالت گستری جهان
نوشته شده توسط كارشناس مسول رهنگي و اجتماعي ـ علي اصغر رضائي
مفهوم عدالت در پرسش مهر:
استاد شهيد مطهرى(رحمه الله) مى فرمايد: كلمه «عدل» در مجموع چهار معنا و يا چهار مورد استعمال دارد:
الف) موزون بودن; كه نقطه مقابل ظلم نيست بلكه بى تناسبى است.
ب) تساوى و نفى هر گونه تبعيض در رابطه با مقاله پرسش مهر ۹۷
ج) رعايت حقوق افراد و عطا كردن به هر ذى حق، حق خودش را
د) رعايت استحقاق ها در افاضه وجود و امتناع نكردن از افاضه و رحمت به آن چه امكان يا كمال وجود دارد.بنابراين، «عدل» معنا و مفهوم وسيعى دارد.
«عدل» همان قانونى است كه تمام نظام هستى بر محور آن مى گردد، آسمان و زمين و همه موجودات با عدالت بر پا هستند;
پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)مى فرمايد: پرسش مهر ۹۷-۹۸ «بالعدل قامت السماوات و الارض; آسمان ها و زمين به واسطه «عدل» بر پا است.»
به تعبير ديگر، «عدل» به معناى واقعى كلمه پرسش مهر ۱۹ آن است كه هر چيزى در جاى خود باشد، پس هر گونه انحراف، افراط، تفريط، تجاوز از حد، تجاوز به حقوق ديگران و… بر خلاف اصل عدل است.
خداوند متعال در رابطه با پرسش مهر ۱۹ در آيات متعددى بر رعايت اين اصل تأكيد دارد:
«إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الاِْحْسَـنِ وَ إِيتَآىِ ذِى الْقُرْبَى وَ يَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنكَرِ وَ الْبَغْىِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُون ; (نحل، ۹۰) خداوند به عدل و احسان و بخشش به نزديكان مى دهد و از فحشاء و منكر و ظلم و ستم نهى مى كند، خداوند به شما اندرز مى دهد شايد متذكر شويد.
نمونه آماده درس پژوهی – دانلود طرح جابر – طرح کرامت – اقدام پژوهی معلمان – گزارش تخصصی معلمان ابتدائی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]